A Ferrari vásárlók 10-15 évvel fiatalabbak idehaza, mint Európában

Szabadság tér déli sarkán álló Bank Center irodakomplexum gránittal burkolt homlokzatán megcsillannak a kora délutáni nap aranyló sugarai. Miközben az utcán tombol az augusztusi hőség az árkádok alatt két országúti fenevad hűsöl békésen. A Ferrari magyarországi hivatalos márkaképviseletének bemutatótermében vagyunk. Az exkluzív luxusautók piacán sosincs nagy tolongás, pont elég az a néhány vásárló, aki ha besétál, akkor komolyan gondolja, hogy kitesz két-háromszázezer eurót egy paripáért. A Biztosító Magazin Csányi Róberttel, a Ferrari Magyarország marketing vezetőjével beszélgetett.

Mikor nyílt meg Magyarországon a hivatalos Ferrari márkakereskedés?

A Ferrari márkakereskedést közel tizenöt éve – még 2004-ben alapították – európai szinten a közepes méretű dealerek közé tartozunk, mivel évente nagyjából 30-35 darab új Ferrarit tudunk eladni Magyarországon. A Bank Centerben lévő bemutatótermünket 2012-ben nyitottunk meg – az országban jelenleg mi vagyunk az egyetlen hivatalos márkaképviselet. Az idénre tervezett 34 új autó eladását úgy néz ki tudjuk tartani. Használtautókkal is foglalkozunk, az éves terv ezen a piacon körülbelül 20 autó eladása. Az országban nagyjából kétszáz Ferrari található, sokukhoz volt közünk valamilyen formában.

 

Ferrari 488 Spider | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád – bmag.hu

Kik vásárolnak Magyarországon manapság Ferrarit?

Az ügyfeleink nagy része magyar állampolgár: 80 százalékban hazai vásárlóink vannak, míg 20 százalékban külföldre – főleg Szlovákiába – adunk el kocsikat. A vevők alapvetően jól szituált sikeres vállalkozók, akik mögött olyan cégek állnak, amelyek lehetővé teszik, hogy egy Ferrarit meg tudjanak vásárolni maguknak. Ez ma idehaza – és egész Kelet-Európában – nagyjából a 40-45 közötti korosztályt jelenti, ami átlag tíz-tizenöt évvel fiatalabb, mint Nyugat-Európában: a vevők arrafelé már jobbára az 50-es, sőt 60-as éveiket tapossák. Amíg idehaza kommunizmus volt, nem lehetett Ferrarikat vásárolni, most nőtt fel az a generáció, amelyik ezt már megteheti.